Τρίτη 11.02.2025,  

Η βιβλιοθήκη του Ουμπέρτο Έκο και η αντιβιβλιοθήκη του Νασίμ Ταλέμπ

Δημοσιεύτηκε στις 08/01/2025 στην κατηγορία Βιβλιοθήκη  |  δεν υπάρχουν σχόλια

Ο συγγραφέας Umberto Eco ιδιοκτήτης μιας μεγάλης προσωπικής βιβλιοθήκης που περιείχε 30.000 βιβλία, συνήθιζε να χωρίζει τους επισκέπτες σε δύο κατηγορίες: Σε αυτούς που αντιδρούν με το «Ουάου! Κύριε, καθηγητά, τι βιβλιοθήκη έχετε! Πόσα από αυτά τα βιβλία έχετε διαβάσει;» και σε εκείνους - μια πολύ μικρή μειοψηφία - που καταλαβαίνουν ότι μια ιδιωτική βιβλιοθήκη δεν είναι ένα παράρτημα που ενισχύει τον εγωισμό αλλά ένα εργαλείο έρευνας. 

Τα διαβασμένα βιβλία ίσως έχουν πολύ μικρότερη αξία από τα αδιάβαστα. Θα συσσωρεύετε περισσότερες γνώσεις και περισσότερα βιβλία καθώς μεγαλώνετε και ο αυξανόμενος αριθμός αδιάβαστων βιβλίων στα ράφια θα σας κοιτάζει απειλητικά. 

 

Πράγματι, όσο περισσότερα γνωρίζετε, τόσο μεγαλύτερες είναι οι σειρές των αδιάβαστων βιβλίων. 
 

Ας ονομάσουμε αυτή τη συλλογή αδιάβαστων βιβλίων «αντιβιβλιοθήκη»

Nassim Nicholas Taleb, «The Black Swan»

Σύμφωνα με τη θεωρία του Taleb, η βιβλιοθήκη του Έκο δεν ήταν ογκώδης επειδή εκείνος είχε διαβάσει όλα αυτά τα βιβλία, αλλά επειδή επιθυμούσε να διαβάσει πολύ περισσότερα.


Ουσιαστικά, η έννοια της αντιβιβλιοθήκης από τον Taleb ανατρέπει την τάση που έχουμε ως άνθρωποι να υπερεκτιμούμε την αξία όσων γνωρίζουμε και να υποτιμούμε την αξία όσων δεν γνωρίζουμε. 

 

Επιπλέον, αυτές οι ανεξερεύνητες ιδέες είναι που μας ωθούν να συνεχίσουμε να διαβάζουμε και να μαθαίνουμε, αλλά και να μην εφησυχάζουμε ποτέ στην ιδέα ότι γνωρίζουμε αρκετά. 

Όπως αναφέρει και ο Kevin Dickinson στο άρθρο του στο Big Think, «είτε προτιμάτε τον όρο αντιβιβλιοθήκη, είτε tsundoku (ιαπωνική αντίστοιχη ορολογία), είτε κάτι εντελώς διαφορετικό, η αξία ενός αδιάβαστου βιβλίου είναι η δύναμή του να σας κάνει να το διαβάσετε».

fractalart

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 

Αλεξάντερ Σολζενίτσιν, ο διανοούμενος που αποκάλυψε τις σοβιετικές θηριωδίες

 

Εκτόρ Μπερλιόζ, ο δημιουργός της προγραμματικής μουσικής (video)

 

Ευγένιος Ο' Νηλ: Η μοναξιά του ανθρώπου είναι ο φόβος του για τη ζωή

 

Ο Πάμπλο Πικάσο μιλά για την τέχνη, τη ζωή, τη ζωγραφική, τον Ραφαήλ...

 

Λέων Τολστόι: Οι άνθρωποι δεν μπορούν να δουν την τρέλα τους...

 

Πολ Ελυάρ: Η άσβεστη φλόγα της ελπίδας

Γράψτε την άποψή σας

δεν βρέθηκαν σχόλια επισκεπτών...

Προσθέστε το σχόλιό σας

Ονοματεπώνυμο ή ψευδώνυμο  
Το e-mail σας (προαιρετικό - δεν δημοσιεύεται)  
Το σχόλιό σας

Δημοφιλέστερα άρθρα

Μια κοινωνία που εκδικείται δεν γίνεται πιο δίκαιη, γίνεται πιο πρωτόγονη

Αλμπέρ Καμί: Η αληθινή φρίκη της ύπαρξης δεν είναι ο φόβος του θανάτου, αλλά...

Άντον Τσέχωφ, «Ένας αριθμός»

Ο Τόμας Στερνς Έλιοτ γράφει για την ενότητα του ευρωπαϊκού πολιτισμού

Κρυμμένοι αρχιτεκτονικοί θησαυροί σε δρόμους της Αθήνας- Πού έμενε η μεγάλη ηθοποιός Κυβέλη

Πιστεύετε ότι είστε σημαντικός άνθρωπος, κύριε Χορν;

Είπε ο Γιάννης Τσαρούχης...

Ουίλλιαμ Μπάτλερ Γέιτς, ο λογοτέχνης της κελτικής συνεισφοράς στον ευρωπαϊκό πολιτισμό

Μνήμη Ολοκαυτώματος: Ποιοι και γιατί θέλουν να ταυτίσουν τους Εβραίους με τους ναζί

Η υφήλιος κινείται γύρω από την έναρξη της προεδρίας Τραμπ

Κι όμως, η βιολογία αναγνωρίζει μόνο δυο φύλα

Μένης Κουμανταρέας, ο δισεκατομμυριούχος της σκέψης και των παραισθήσεων

Ανατόλ Φρανς: Πώς το Κακό δίνει υπόσταση στο Καλό

Η μοναδική Μαρίκα Κοτοπούλη, το αντίβαρο στο Εθνικό Θέατρο και τα Ορεστειακά

Ο Διονύσιος Σολωμός γράφει για τη «Μητέρα μεγαλόψυχη»

Ροή ειδήσεων

Μ. Καραγάτσης: Σημασία δεν έχει τι γράφεις, αλλά πώς το γράφεις

Φερνάντο Πεσσόα: Πώς να ξεπλύνουμε το πεπρωμένο μας

Αλμπέρ Καμί: Η αληθινή φρίκη της ύπαρξης δεν είναι ο φόβος του θανάτου, αλλά...

Κανείς δεν είναι πιο επικίνδυνος από εκείνον που φαντάζεται τον εαυτό του αγνό στην καρδιά

Η δύσκολη σχέση του Γιοχάνες Μπραμς και του Φραντς Λιστ

Από τη μια ο Όργουελ, από την άλλη ο Χάξλεϊ

Η μοναδική Μαρίκα Κοτοπούλη, το αντίβαρο στο Εθνικό Θέατρο και τα Ορεστειακά

Ο Διονύσιος Σολωμός γράφει για τη «Μητέρα μεγαλόψυχη»

Μνήμη Ολοκαυτώματος: Ποιοι και γιατί θέλουν να ταυτίσουν τους Εβραίους με τους ναζί

Άρθουρ Σοπενχάουερ: Η σύμπτωση δεν έχει καμία θέση στη ζωή

Ουίλλιαμ Μπάτλερ Γέιτς, ο λογοτέχνης της κελτικής συνεισφοράς στον ευρωπαϊκό πολιτισμό

Ανατόλ Φρανς: Πώς το Κακό δίνει υπόσταση στο Καλό

Πιστεύετε ότι είστε σημαντικός άνθρωπος, κύριε Χορν;

Κι όμως, η βιολογία αναγνωρίζει μόνο δυο φύλα

Είπε ο Γιάννης Τσαρούχης...

Τελευταία σχόλια

all rights reserved | developed & hosted by Jetnet ©