Δευτέρα 13.01.2025,  

Ο Λορέντζος Μαβίλης, τα σονέτα, το σκάκι και η Λήθη

Δημοσιεύτηκε στις 28/11/2024 στην κατηγορία Πρόσωπα  |  δεν υπάρχουν σχόλια

Ο Λορέντζος Μαβίλης, ένας από τους πιο γνωστούς ποιητές της νεότερης Ελλάδας και, ίσως, ο μεγαλύτερος σονετογράφος (σονέτα λέγονται τα ποιήματα που αποτελούνται από δυο τετράστιχες στροφές και άλλες δυο τρίστιχες) γεννήθηκε στην Ιθάκη στις 6 Σεπτεμβρίου 1860 και έχασε τη ζωή του μια μέρα σαν και τη σημερινή, στις 28 Νοεμβρίου 1912). Ο Μαβίλης σκοτώθηκε κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους. 

 

Εκτός από ποιήματα, ο Μαβίλης συνέθετε και σκακιστικά προβλήματα.

 

Ακολουθεί το σονέτο «Λήθη»

 

Καλότυχοι οι νεκροί που λησμονάνε 

την πίκρια της ζωής… Όντας βυθήση

ο ήλιος και το σούρουπο ακλουθήση,

μην τους κλαις, ο καημός σου όσος και νάναι.

 

Τέτοιαν ώρα οι ψυχές διψούν και πάνε

στης λησμονιάς την κρουσταλλένια βρύση

μα, βούρκος το νεράκι, θα μαυρίση,

α στάξη γι αυτές δάκρυ όθε αγαπάνε.

 

Κι αν πιούν θολό νερό, ξαναθυμούνται,

διαβαίνοντας λιβάδια από ασφοδείλι,

πόνους παλιούς, που μέσα τους κοιμούνται.

 

Α δεν μπορείς παρά να κλαις το δείλι,

τους ζωντανούς τα μάτια σου ας θρηνήσουν.

Θέλουν, μα δε βολεί να λησμονήσουν. 

 

*****

 

Διαβάστε περισσότερα για τον Λορέντζο Μαβίλη ΕΔΩ

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 

Η Έλλη Λαμπέτη έκανε πάντοτε κάτι αναπάντεχο...

 

«Περίμενα» του Παναγιώτη Κανελλόπουλου

 

Ο Πάμπλο Πικάσο μιλά για την τέχνη, τη ζωή, τη ζωγραφική, τον Ραφαήλ...

 

Πώς το χρήμα νίκησε το σκάκι: Η περίπτωση του Χοσέ Ραούλ Καπαμπλάνκα

 

«Αν είναι νάρθη, θεναρθή» από τον Κώστα Ουράνη

 

Η Νέκυια του Άλμπρεχτ Ντίτεριχ στο πατάρι του Gutenberg

 

Λέων Τολστόι: Οι άνθρωποι δεν μπορούν να δουν την τρέλα τους...

 

Οι άνθρωποι ερωτεύονται μόνο και μόνο επειδή βαριούνται

 

Πολ Ελυάρ: Η άσβεστη φλόγα της ελπίδας

 

Το Bolero του Ραβέλ έγινε 96 ετών- δείτε τη μαγευτική Πλισέτσκαγια να το χορεύει (video)

 

Πώς ξύπνησε μέσα στην ψυχή του Οσυσσέα Ελύτη το Άξιον Εστί

 

Έρνεστ Χέμινγουεϊ: Το πιο πολύτιμο δώρο που μπορείτε να κάνετε είναι...

 

Λοτρεαμόν, ένας από τους σπουδαιότερους προδρόμους του συμβολισμού

 

Η Χάνα Άρεντ γράφει πριν από 60 χρόνια για την κρίση της κουλτούρας

Γράψτε την άποψή σας

δεν βρέθηκαν σχόλια επισκεπτών...

Προσθέστε το σχόλιό σας

Ονοματεπώνυμο ή ψευδώνυμο  
Το e-mail σας (προαιρετικό - δεν δημοσιεύεται)  
Το σχόλιό σας

Ροή ειδήσεων

Ο «καταραμένος» Ναπολέων Λαπαθιώτης και «τα μαραμένα μάτια»

Το προφανές θέλει απόδειξη; Η μεγάλη συμβολή του Θαλή του Μιλήσιου στα μαθηματικά και τον Πολιτισμό

Η βιβλιοθήκη του Ουμπέρτο Έκο και η αντιβιβλιοθήκη του Νασίμ Ταλέμπ

Γεώργιος Δροσίνης, ο πρωτοπόρος της Νέας Αθηναϊκής Σχολής

Η «Αξία της Ζωής» της Τζέιν Άντερσον, μια παράσταση που δεν πρέπει να χάσετε

Για τα Χριστούγεννα...

Τι θα πει «αφέθηκε ελεύθερος» κύριε Χρυσοχοΐδη;

Ο Κάρολος Ντίκενς άλλαξε τον τρόπο που νιώθουμε τα Χριστούγεννα

Κώστας Βάρναλης, μια βολίδα που ‘πεσε μεσ’ στα στεκούμενα νερά του μελίπηχτου λυρισμού

Ρένος Αποστολίδης: Η μόρφωση χρειάζεται εσωτερικότητα (video)

Ο λαϊκισμός δεν διαρκεί ποτέ

Κωνσταντίνος Τσάτσος: Η αρχοντιά δεν είναι συνώνυμο με την αριστοκρατικότητα

Τα διδάγματα που κρύβει μέσα του «Το Γιοφύρι της Άρτας»

Νίκος Γκάτσος, ο ποιητής της Αμοργού

Υπάρχει «αντικειμενικά ωραίο»; Τι απαντά η αισθητική του κλασικισμού

Τελευταία σχόλια

all rights reserved | developed & hosted by Jetnet ©